Ridpass, hoppning

 
Hade Rick idag, vi fick välja någon vi tycker är svår och jag valde jag han. Jag kan inte med hans galopp, fast det var mycket bättre idag än vad det brukar. Sedan så är han ju kanon att hoppa, på hans vis. Vill man kunna ta tillbaka och så, då blir allt mycket svårare. Vi red fram självständigt och han kändes fin, rolig att rida dressyr på. Han var svår i vänstervarvet och ville inte ställa igenom riktigt men det blev bättre och bättre. Sedan travade vi över två bommar lade en volt och sedan två bommar igen, så småningom blev bommarna till små kryss. Vi hoppade inte så högt då vi jobbade med kontroll och vi hade med en häst som inte är så duktig. Det gick iaf sådär, jag har jättesvårt att bedömma avståndet på just Rick. När jag hoppar Kupdio brukar allt bara flyta på, men med Rick så blir det bara fel. När jag tänker att han tar ett galoppsprång till då hoppar han och tvärtom typ. Men det blev bättre och bättre, förhoppningsvis har vi samma hästar nästa vecka då vi ska hoppa lite mer hinder och då hoppas jag att det blir bättre. Han är ju kul, och jag gillar att pyssla om han, han är liksom så bussig och snäll, men när det kommer till att rida då blir det annat! :))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0