Ridpass, dressyr

Red Rick idag, en stor fux kille som är fin i både dressyr och hoppning. 
Vi började med att skritta ut dom en stund, sedan red vi på ridbanan. Där jobbade vi övergångar först i skritt och trav. Från början ville han bara efter dom andra men efter några övergångar så tog han min förhållningar och blev riktigt fin, avslappnad och jag kom ner ordentligt i sadeln. Vi jobbade sedan lika i trav och galopp, där blir han lite för stark för mig och puttar ur mig ur sadeln och springer på efter de andra, de blev bättre men jag måste komma ner mer i sadlen för att han ska kunna ta mina förhållningar och så. Men han är fin, det är han. När jag lättar mig ur sadeln och står lite lätt får jag bättre kontroll men jag måste verkligen orka hålla mig kvar i sadeln, särskilt nu när jag rider stora hästar som rör sig mycket mer. 
Men jag är nöjd, han blev mjuk och slappnade av bra och jag rider han inte alls så mycket, så mer kan jag nog inte kräva! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0