Ridpass, dressyr

Red Donald idag som ja var så otroligt snäll i stallet. Jag berättade ju att jag skulle knoppa han idag och han brukar vara väldigt bråkig då men idag stod han snällt och bara väntade, så snäll. Blev faktikst riktig nöjd med knopparna. Ridpasset gick väl sådär. Han var rätt seg i början så då red jag med ett dressyrspö för att få lite snörr på han och han reagerar på minsta lilla vift från spöt. Så ibland så busar han lite och far runt, men gör inget dumt alls. La ifrån mig det senare. Iaf så red vi program delar och det gick sådär, han spänner sig och jag spänner mig vilket blir inte så bra. Men jag är inte helt missnöjd, han går ju fint det gör han men när man tappar han så tappar man allt. Man måste liksom börja om från början vilket kan vara lite jobbigt ibland. Men han skötte sig och jag hoppas på en superladdad ponny nästa gång då vi har markarbete. Han är ju en hoppponny, ingen dressyrpålle.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0