Ridpass, dressyr

Ja, dagens ridpass då. Red lille Donald idag och vi red först ut en liten skritttur i skogen och då satt jag på en väldigt snygg ponny. Han spände upp sig och typ trava på stället och nästan vad som helst hade kunnat gjort honom galen. Kändes som att när som helst skulle han bara flyga iväg, han brukar faktikst inte vara så men lite kul var det. Efter den lilla turen red vi i paddocken/ridbanan och vilken ponny. Hur trevlig som helst, kändes verkligen super och att få den där känslan, riktigt härligt. Han fick mycket enegri vilket då gjorde det lättare för mig att få energi från honom och då gick det så mycket lättare att jobba honom. Inne brukar han gå emot och inte vilja gå så mycket frammåt så det var en stor skillnad. Sedan fick vi rida igenom dressyrprogrammet och ha lite fri ridning. Han var ju fin ändå tills jag skulle rida dressyrprogrammet. Då galopperar naturligtvis en häst utanför paddocken och naturligtvis reagerar han på de, och sedan så ställer sig några vid staket så han blir rädd för dom och sedan så kommer en och rider på den lilla del där jag red programmet så allt blev ju förstört typ. Gick inte alls bra, allt blev bara skit men det var ändå bra träning för oss. Men det känns ju faktiskt att privatryttare borde bli lite uppmärksamm när det är lektion samtidigt då det är ridlektion, man måste ju kunna hålla sig på sin del.
Alla behöver dock inte ta åt sig för det gäller verkligen inte alla, men det finns vissa som tror dom är så mycket bättre och då ska alla hålla sig undan för dom när dom rider, vilket jag tycker är helt fel. Man borde faktiskt kunna kolla så man inte är i vägen då det är en ridlektion.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0