Klubbtävlingen

Vad ska jag börja med? Var iaf med på klubbtävlingen idag på stallet och jag hoppad Donald en gång i 80cm. Det gick inte dåligt och jag är verkligen inte missnöjd, blev bara lite fel men ska ta allt från början.
Kom dit gick banan och så, sedan stod jag på banan några klasser, sedan gick ut till stallet och fixade Donald, sedan in till framridningen. På framridningen var han lite trött så jag ville inte rida fram så länge och han hade hoppat en klass innan, så efter en kort uppvärmning hoppade jag fram på lilla några gånger vilket gick rätt bra, hoppade sedan räcket och jag kände att jag var nöjd med de språnget så tog vi oxern. Där hoppade han också jättebra så det räckte med en gång där också. Han brukar bli väldigt trött så desto kortare uppvärmning och så desto bättre.
Sedan inne på banan tog det en stund innan vi fick startsignal, och Donald brukar alltid vara lite på täna och liksom tagga till men när jag skrittade runt och travade lite så blev han mer och mer avslappnad. Efter stratsignalen fattar jag galopp och får en bra galopp och allt, så vänder man upp mot första hindret och han lyfter inte riktigt på benen och river frambommen, sedan vidare mot tvåan och då springer han typ rakt igenom, lyfter inte på benen. Så tog om det och det gick det bättre, hoppade sedan resten av banan som gick skapligt, på sista får vi också med en bom så vi slutade på tolv fel. Men jag känner mig nöjd, han är ju trots allt inte så gammal och jag vet att han verkligen försöker. Men nu vet jag att jag måste få han lite på täna för att han ska hoppa ordentligt, han får inte vara lugn och så som man skulle vilja. Det måste vara lite press, så nästa gång tar vi nya tag och då ska vi visa vad vi går för.
Han är ju bara bäst min fina prins! :))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0