Dressyrtävlingen

Tävlade lilla Donni idag och jag är verkligen nöjd med ponnyn. På framridningen så var han spänd men jag fick honom avslappnad och så lite då och då. Varje gång det hände något nytt eller så så spände han sig och det var typ bara att börja om. Men jag var nöjd med han, det var jag. Så när jag kom in i collectingring(stavning) så kändes han bra tills någon typ stampade i trappen och Donad blev alldeles till sig, så då tyckte han det blev läskigt i hörnen och regarade på det mesta som hände på läktaren. Så när vi kom in på banan så var han spänd, vilket jag hade väntat mig så jag försökte hålla mig lugn och bara rida vilket gav lite resultat iaf. Han slappnade av i vissa delar av programmet vilket jag är väldigt nöjd över, han kom ner i formen och blev rätt fin men då det blev något nytt så blev han spänd igen. Men som sagt så gick det bättre än vad det brukar och fick mer poäng än vad jag brukar på han så det var ju kul. Så nu vet jag att de här små klubbdressyrerna ändå ger resultat då han blir bättre och bättre. Så en fjärdeplats var ju inte så dåligt ändå! :))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0