Tävlingen nu då


Tävlade idag då på Donald, bara klubbtävling men vi hoppade iaf L:d (70cm) och det gick super. Han kändes jättefin på framridningen och allt gick verkligen så bra som det kunde. Han hoppad faktiskt ganska bra och vi hade bra fart, så jag är verkligen jätteglad och nöjd med han.


Dagen:
Kom dit halv nio ungefär, bytte om och sedan hjälpte jag till att bygga fram, sedan när det var klart så gick jag in i stallet och kollade Donald, och gissa om han hade legat ner, haha började borsta ur man och svans så att inge spår av spån fanns kvar, sedan gick jag banan med syrran, ganska lätt bana med sju hinder. Sedan när jag kunde banan så gick jag tillbaka till Donald och försökte få han snygg. Sedan blev det benskydden på och sedan så skulle jag stå på banan i 30-50cm klassen. Så gjorde det och sedan blev det full fart och hämta hjälm, skyddsväst och ridstövlarna. Sedan sadla och tränsa Donald. Hoppade upp ute och skritta han lite där sedan in på framhoppningen. Värmde upp han lite lätt, då han blir trött snabbt, hoppade lilla fyra gånger och räcket och oxern två gånger vardera. Och Ida sa att han såg riktigt fin ut och hoppade bra. Sedan in på banan och för första gången så kände jag mig inte nervös, brukar vara skitnervös när jag ska tävla men idag kände jag mig lugn. Donald var verkligen jätteduktig, hoppade bra typ hela banan och supernöjd med min finaste ponni! När vi var klara red jag ut och väntade på syrran som startade efter sedan tog vi in ponnyerna och släppte ut dom i hagen. Mockade åt Donald och så. Sedan hann jag kolla lite på några andra. Sedan blev vi kvara där tills typ nu. Så nu är man hemma och kan ta det lungt, men imorgon blir det U-sek möte på stallet klockan elva så då åker jag och syrran dit och sedan får vi se vad man hinner med. :)

Det kanske kommer in film från tävlingen, men det är väldigt dålig kvalité!
Skulle ni vilja se? :)


Kommentarer
Postat av: sofia

JAAA!! :D

2011-09-10 @ 21:25:52
URL: http://knutarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0