Ridpasset, hoppning!

Vill nästan inte berätta om ridpasset idag, så dåligt gick det. Trodde faktiskt inte jag skulle ha Donald då han har vilat men det blev Donald och jag är glad över det. Han gick lektionen innan och dom hade väl lite bommar och så. Iaf så gick allt helt fel, han reagerade på typ allt, så på framhoppningen så skulle vi trav hoppa ett litet kryss snett igenom, kommer och tror han ska hoppa men inte då, han snubblar typ över det och lyfte inte alls på benen utan ah. Sämst gick det, hoppade efter det en linje med fyra galoppsprång emellan. Hoppar först ett litet räcke som går ganska bra sedan en oxer med sockerbitar under. Donald skiträdd för det, men ah han hoppar ju i alla lägen så jag helikoptersprång på de. Sedan la vi till båda och räcket gick ju bra också knashoppet över oxern, aja även fast det gick skit så älskar jag ponnyn ändå och jag ska verkligen inte ge upp än. Min ridlärare tyckte också att han var konstig, för jag har typ jämt fått han att hoppa och vi har ju kommit bra långt ändå, men nu känns det som är tillbaka på ruta ett igen, hoppas det inte är något utan att vi bara hade en dålig dag.

Det är också väldigt mycket som pratas på stallet just nu, och jag vet inte riktigt hur framtiden ser ut. Jag hoppas naturligtvis att det blir jag och Donald ett år till då jag fyller arton nu till våren, så det är tänkt att jag ska rida ponny tills dess.


Jag älskar dig mer än någon kan förstå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0