Dagens ridpass!

Nu är jag hemma och ska snart go och lägga mig! :)

Red iaf på Donald och han var väl fin i början, gjorde mycket tempoväxlingar och så och sedan så fick jag träna på att hålla mina händer högt, och ja det var liksom bara jag som fick ha händerna högt för att han skulle acceptera mitt stöd. Det gick väl sådär men i galoppen var han faktiskt jättefin, men jag blir lite irriterad när jag blir tvungen att ha händer perfekt och restan av gruppen får ha hur dom vill men aja. Hade iaf markarbete och vi jobbade bommar på volterna och sedan ett lite hinder. Gick faktiskt riktigt bra, några knashopp men annars riktigt bra. Lektionen var faktiskt helt okej, men Donald är ju väldigt ung och är lite speciell men vi lär känna varanda mer och mer och jag älskar den där ponnyn även fast det inte alltid går bra. Men på lördag är det hopptävling och då hoppar vi 70cm, vilket är L:d för honom :)

Imorgon så rider jag klockan åtta med ridgym och ska rida Gregory, en fin liten storhäst. Han är född 1993 och är jätteduktig på att hoppa, något stel och seg men jättefin, en av mina favvisar av dom stora! :)


Gregory (bild från hemsidan)


Donald! Min fina vackra prins :')


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0