det vart lite ridning på Zidane i helgen! ;D

Zidane har ju varit halt så det blev bestämt att jag skulle börja sätta i gång han nu i helgen. Innan jag red prinsen igår var det hubertusjakt på ridskolan och eftersom han inte var igångsatt fick jag rida jennie. EN riktigt fin ponny som det var en väldans fart i =) hon takta typ hela vägen och småstudsa när vi skulle stå still och vänta in dom som hamna på efterkälken. Men ände var hon väldigt seg i starten på upploppet, men hon är snabb så vi sprang om alla förutom Carola och hennes häst! Carola var då först fram till rävsvansen men hon missa den och då hade jag chansen att fånga den men de är klart att jag ska nudda den men inte riktigt få grepp om den så jag missa rävsvansen också =( ja vart riktigt sur för jag hade ju typ bestämt att jag skulle vinna den... Men nu får jag väl gratta Linn istället! GRATTIS TILL SEGERN! :D (inga bilder tyvärr...)


Sen när det var slut så gick jag och hämta Zidane i ridskolehagen. Vart en långprommis för han var såklart längstbort i hagen.. hihih men de gjorde ingenting. När jag började göra i ordning han så fråga Amanda om jag inte skulle ta och rida barbacka. Jag hade aldrig ridit han barbacka så det var kul att testa. Men jag fuska lite och hade ett shabrak att sitta på ;) Zidane var riktigt fin och på slutet testa jag att trava lite och se hur han kändes, han var lika fin då och jag satt kvar hela tiden (!) hihih

Idag var han lite spänd och istadig i början men sen på slutet vart han så fiiin! Han har aldrig varit så fin nångång :D Jag hade Amanda med mig som knäppte kort så jag lovar att jag ska ladda upp bilder! Bara jag hittar dom... Men nu orkar jag inte leta så det får bli imorn istället ;) Åhåå idag var han en häst som ligger högt upp i prisklasserna kan jag lova! Jag tror ingen skulle ha haft råd med han om han hade varit till salu.. Men som tur är så är inte ett dugg till salu :D Älskar dig gubben♥



XOXO SofiaE


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0