Ridpass, dressyrprogram



Som rubriken lyder, pragramridning blev det idag..
På söndag är det ju så att jag tävlar Donald i dressyr LC:1. Känner mig inte alls taggad, iaf vi hade lite fri uppvärmning och så, gick skapligt och traven fungerade någorlunda, tränade lite halter osv. Sedan så blev det programridning och vi kan säga såhär, jag skit spänd lika så ponnyn. Aja, red bara vidare och det gick skit rent ut sagt, skrittdelarna var iaf bra då går han fint och jag känner mig avslappnad, så serpentinerna gick någorlunda då det var skritt på medellinjen där :). Sedan gick det väl sådär, galoppvolterna blev iaf väldigt bra och där gick det bäst, fina volter och en fin ponny och då fick jag in den där känslan som jag vill ha :') sedan blev det ju lite trav och det kändes mycket bra då i traven sedan tappade jag han lite och sedan halt sedan galoppen igen som var bra. Känns iaf bra att galoppen fungerar så mycket bättre och jag hoppas på något vis att jag kan lyckas få till honom i traven också. Anneli gav mig lite tips så ska testa lite av de imorgon om jag får ha han då vill säga.
Oj, känner att det blev väldigt struligt alltihop, men hoppas ni fattar något. Och kan ju säga att just nu så fungerar vi inte så bra överens i dressyren men hoppningen rullar på bra och det är jag glad över så jag hoppas att dressyren börjar fungera igen snart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0