Ridpass, dressyr

Förväntade mig markarbete på Lotus idag men så blev det inte. Blev inte alls så, först och främst så fick jag rida Donald istället och det såg jag inte direkt fram emot då vi inte jobbar som ett team då han förändrats så mycket. Aja och sedan blev det dressyr istället då det är klubbdressyr till helgen. Ja, red på som vanligt och orkade inte med han, jättefin i skritten men traven blir bara fel och galoppen är mycket bättre än traven, sedan efter galoppen blir han mer avslappnad men naturligtvis är det skrittpaus då. Jobbade lite framridning till dressyren och skit gick det, visst gick det väl bättre än i början men vet inte vad det är för fel. Tycker faktiskt det är roligare att rida typ Sarah eller någon i dressyr då det fungerar så mycket bättre. Men hoppningeen går ju framåt så vi har inte bara motgångar.
Helst av allt vill jag att ridlärarna rider han i en vecka så han får utbildas ordentiligt och så dom också får känna lite på han. Han har verkligen förändrats till mycket sämre så jag hoppas något blir gjort. Älskar min lille prins endå, världens finaste!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0