Privatlektionen!

Donald idag igen då! Kört hårdträning den här veckan, dressyr en dag, markarbete en och hoppning en.
Iaf var det dressyr idag och det gick väl okej. Vi kan börja såhär. Skitfin och stadig i skritten, kunde verkligen ställa igen om den, ibland tyckte Donald det blev jobbigt men jobbade riktigt bra. Sedan så kommer vi till traven, stretar och går i hög form och väldigt spänd, när de andra börjar trav blir han bara seg och spänner sig och ah. Traven på han är jättesvår just nu, vet inte riktigt varför men han har fått nytt bett och kanske att det kanske har någon inverkan på de, men vet inte. Aja iaf, så blev han ju lägre och hade mycket bättre bjudning än vad han haft de andra dagarna. Aja, galoppen och också jättebra. Dock står jag i lätt sist då han ska bli avslappnad och jobbar då i bättre form. Så galoppen är jag riktigt nöjd med. Sedan när vi jobbade traven igen blev den mycket bättre, då han har galopperat så blir han mer avslappnad och får ännu mer bjudning och det går bättre, men inte så bra så att det känns super. Men vi får träna på, någon gång går det säkert bättre. Men jag är nöjd för jag har ju turen som har världens bästa ponny! :))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0