Ridpass, hoppning

Känner mig inte alls pigg. Förkyld och känns som jag har feber, inte bra... :/

Iaf, red Ricken idag och jag måste bara säga det att jag har helt ändrat uppfattning om han. Vi hade hoppning och jag orkade typ ingenting, blev bra slut på uppvärmningen. Men Rick var helt otrolig idag, avslappnad och hur lugn som helst. Fick verkligen till han mycket bättre och fick beröm över att han var så pass avslappnad, för då det är hoppning brukar han bli taggad och så. Hoppad lite blandade övningar, cavaletti på volt, studs och lite hinder. Gick bra och han var hur snäll som helst, fin hest!



Haha, vad tycks om min snygga ritning.

Då jag inte har nån bild på Rick så blir det en bild på övningen istället.
Först ett varv på volten i höger varv över cavalettin, sedan vända upp mot det blågula i trav landa i galopp och sedan vidare med 5-6 galoppsprång till studsen. Efter studsen vänder upp mot galoppbommarna som avslutas med en oxer och sedan avbrott till trav på lämpligt ställe för att sedan komma på volten igen.
Var faktiskt riktigt kul! :)


Kommentarer
Postat av: anna

måste bara säga att det där är en super rolig övning.

super fin blogg :) ♥

2011-12-04 @ 12:17:15
URL: http://annaaztrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0